29. 7.

297

Tindaro vyráží o něco dříve, během dopoledne se dvakrát potkáváme a chvilku jdeme spolu. Vypráví mi, že byl 35 let v armádě, u výsadkářů. A že má teď rok jenom pro sebe. Tak cestuje. Až se vrátí z camina, poletí někam do Pákistánu. Prší, ze zalesněných kopců stoupá pára. Galicie je členitá a bohatá na výhledy, připadám si tu trochu jako doma a trochu jako na Novém Zélandu. Podle průvodců mě čeká jedna z nejtěžších etap cesty, táhlé stoupání v náročném terénu. Před půldnem “v horách” odpočívám ve městečku Mondoñedo, svačím přímo v obchodě, majitel supermarketu mi po jídle nabízí ubrousek. Na náměstí stojí klášterní kostel s velmi širokým průčelím. V dešti se celý prostor náměstí, po ránu bez lidí, zdá zbytečně veliký a prázdný. Vycházím dál.

Není to tak hrozné. Jdu do mírného kopce, po asfaltu, střídavě lesem a travnatými svahy. Chci si zkrátit cestu (podle mapy je to možné) a odbočuju na strmější stezku. Vede ke starému statku. Všímá si mě veliký pes a běží ke mně. Vrčí a nevypadá přátelsky. Otáčím se a pomalu jdu zpátky. On je mi v patách, zuřivě po mně štěká. Doprovází mě zpátky na hlavní cestu – padesát, sto metrů z kopce. Potom se otáčí a otráveně odchází. Raději si hledám hůlku, cítím se s ní bezpečněji.

Posledních jedenáct kilometrů jdu rovně, po asfaltu, jako podle pravítka. Druhého srpna by se mi mohlo podařit dojít do Santiaga, tak se snažím zašetřit sílu a volím nejkratší možnou trasu. Je to zvláštní pohled – rovná linka šedé cesty se objevuje a mizí za několika kopečky, ale jde až na samý horizont. V uších mám hudbu a cesta tak naštěstí rychleji ubíhá. Albergue ve Vilalba – tmavým kamenem obkládaný třípatrový moderní dům – stojí na začátku města. Sprchuju se, píšu, vařím večeři. Tindaro přichází později, ten nešvindloval. Brzo usínám.

 

Trasa: Vilanova – Mondoñedo – Abadín – Vilalba (45 km).

Útrata: 387,- (jídlo, albergue, praní).

Foto

Leave a Reply

