26. 7.

726

Po společné snídani vycházíme se Steffi, Arabellou, ještě jednou Němkou a se Španělem, kterého jsme potkali před Gijónem. Zamračená obloha, občas déšť, po dlouhé době chvílemi vytahuju pončo. Ze dvou stezek si vybíráme tu, co nejde přes hory, držíme se pobřeží. Máme se dobře, mluvíme o hloupostech, dvakrát stavíme na kafe. Němka odkládá svoji dřevěnou hůlku, kterou od někoho dostala. Je rovná, pečlivě opracovaná, s vyrytým jménem. Beru si ji a vzápětí mě mrzí, že jsem hole nepoužíval i dříve. Okamžitě si zvykám, hůlka dodává rytmus. Němka, Steffi, Arabella i Španěl končí v Cadavedu, vybírám s nimi ubytování, obědvám a loučím se. Pokračuju, není mi dobře, zase se cítím nějak slabý. Počasí pořád stejné, poprchá. Praskají mi brýle, mrzí mě to a jsem vděčný, že dlouho vydržely, vyhazuju je u hotelu při cestě. Starám se, snad bude místo v albergue. Luarcá má prý dost omezenou kapacitu. Všímám si albergue lehce mimo camino, ve vesnici asi tři kilometry od Luarcá. Odbočuju a poslední hodinu jdu po asfaltce bez zatáček. V Alimerce objevuju španělskou tortillu, velikou omeletu s cibulí a brambory.

Albergue je skoro prázdná. Setkávám se s tím šíleným Italem, který včera spal na stejném místě jako já. Poznává mě a říká, že jsme tu ze včerejší party jediní.Představuje se jako Tindaro. Jde do obchodu pro večeři. Odkládám krásnou hůlku za dveře (kde ji příští ráno zapomínám – tolik ke krásné hůlce), ohřívám večeři a chystám si jídlo u stolečku před albergue. Přichází další šílenec, Němec, který se vrací ze Santiaga a údajně jde do Německa. Domů do Drážďan. Mluví páté přes deváté a protiřečí si, takže mu to mám problém věřit. Místo Credencialu má ale potrhané mapy plné razítek. A poslední pětieurovku – mrzí ho, že albergue není donativo. Tindaro se vrací a posunky se shodujeme na tom, že Němec je z nás nejšílenější. Všichni tři se fotíme venku u stolu.

Trasa: Soutu Lluiña – Nuviana – Cadavedo – Barcia – Almuña (31 km).

Útrata: 465,- (nákup, večeře, albergue).

Foto

Leave a Reply

