20. 7.

1720

Procházím po prázdné pláži, míjím koně, který stojí na zídce a trčí do chodníku. Chvílemi si připadám, jako by vypustili moře, vyschlé koryto nějaké přítokové říčky páchne něčím zatuchle mořským. Další velmi dlouhý den. Ve městě Ribadesella procházím dost zoufalé trhy, nad srpovitou pláží asi hodinu obědvám a odpočívám na lavičce. Vesnice La Vega je plná starých… obilnic? Malých dřevěných budek na kamenných pilířích. Většinu z nich si fotím. Po sedmé přicházím do La Isla, albergue je plná a spát venku pod střechou nejde. V další (pochybné a ošklivé) albergue, chtějí za noc 20 euro. Balím se, kupuju něco málo na večeři a ocházím z města najít místo někde pod stromem. Jen tak ze srandy se ptám na recepci v malém hotelu Monte y Mar, jestli neví o nějakém přístřešku poblíž.

Majitel hotelu vytahuje mobil a projíždí Google překladačem několik španělských vět. Můžu přespat v chodbě na matraci. Zve mě ke stolu a na displeji mi ukazuje, že jsem dnes jeho hostem. Nese mi víno, salát a těstoviny, po večeři jogurt. Dlouho si rukama nohama povídáme na baru, ukazuje mi knihu poutníků, u některých záznamů má nalepenou černobílou fotografii. Pak vytahuje foťák a fotí si mě (ráno potom znovu, s batohem). Vytahuje jakýsi čokoládový likér a se slovy ‘muy bien’ nám postupně nalévá tři štamprle. Má dobré oči. Ve vitrínce má zarámovaný novinový článek o poutníkovi, který ušel přes sto tisíc kilometrů. Bývalý námořník, který jako jediný ze sedmnáctičlenné posádky přežil ztroskotání lodi, se v hotelu Monte y Mar zastavil na kávu. Těch sto tisíc kilometrů, pokud jsem to dobře pochopil, obětoval za své utonulé druhy.

 

Trasa: Póo de Llanes – Celoriu – Villahormes – La Vega – Ribadesella – La Isla. (45,2 km).

Útrata: 202,- (jídlo).

Foto

Leave a Reply

